zondag 20 april 2014

Pojagi-Patchwork door Silvia Bos in Nederland

Pojagi is een techniek waarbij je een linnen voile met de hand met een speciale techniek in elkaar zet. Daardoor worden transparant en strakke dichte lijnen op een fascinerende manier afgewisseld.



Silvia Bos is Nederlandse, maar woont al ruim 30 jaar in Zwitserland. Via Marjon Hoftijzer geeft zij nu een workshop in Nederland, op vrijdag 16 mei of zaterdag 17 mei, in Harderwijk. Een thuiswedstrijd voor mij dus ik ben er bij, en zeker nadat ik deze combinatie van Pojagi en verf langs zag komen op het Through our hands blog (door Claire Smith):


6 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk!

marjolijn zei

Zo met die verf is mooi! Moet ik me dan toch maar aanmelden?

Hannie de Beer zei

Een leuke techniek, vooral met het vereven ontstaat er iets prachtigs!

christina zei

Die geverfde is echt prachtig

Leny Huneman zei

Nienke, ik had bezoek van 2 Koreaanse meiden, die een engelstalig boek over Pojagi bij zich hadden.
Ik kan je een foto en een ISBN nummer bezorgen als je dat wilt. Christina heeft mijn mailadres.

mia zei

Wat lijkt het moeilijk om die strakke lijnen te maken, het ziet er wel heel bijzonder uit. De geverfde banieren zijn heel mooi.