vrijdag 28 juni 2013

Verven voor... een kerstquilt...

Deze zomer wil ik eindelijk eens iets met de hand gaan maken. En vooral iets waar ik niet lang over of bij hoef na te denken. En ook wil ik al heel lang een kerstquilt maken. .
En dus bestelde ik bij Sue Spargo haar patroonboek voor de Crimson Tweed.

 
Wollen stofjes heb ik niet genoeg in huis maar het alternatief, katoenen flanel, kan ik zelf in de mooiste kleuren verven. Dat heb ik dan ook gedaan, een eerste voorproefje. De flanel neemt veel verf op dus wees niet te zuinig, maar dan krijg je ook prachtige diepe tinten!

En ook hier weer mogelijkheden in gradaties (als je op de foto klikt kun je waarschijnlijk de verhoudingen wel lezen die ik erbij geschreven heb):


13 opmerkingen:

Marrie-jette zei

De kleuren zijn idd erg mooi!Ik ga er een dekentje van maken denk ik...lekker warm.

els zei

Wat een enthousiast voornemen voor de zomer. Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar met deze mooie diepe kleuren wordt het vast prachtig.
Succes.

Hannie de Beer zei

Nou, zonder veel na te denken?
Nu weer die prachtige kleuren flanel geverfd, daar zou ik dus van wakker liggen!
Een prachtige quilt gaat het worden.

Jo Huijsman zei

Dit wordt leuk, ik ben nu al benieuwd naar het resultaat!

mia zei

Mooie kleuren, warme stofjes en dan de ondertitel van het boek "holliday" projecten zegt al genoeg, veel plezier met het maken.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

En nu nog het zonnetje om in te zitten om lekker op de hand te werken. ben benieuwd naar het resultaat.

janneke zei

met de hand.... kerstquilt.... in de zomer????
Je hebt gelijk, die patronen zijn super. Heb je niet alvast een heel klein kiekje?

Dea zei

Wat is dat toch dat ik van het zien van die prachtig gekleurde lapjes al helemaal blij kan worden?

Marrie-jette zei

Dat is het Virus Dea!Een virus is besmettelijk en in dit geval, een hele prettige...!!! toch?

Suus zei

Dat word vast een erg gezellige winterse quilt en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Suus zei

Dat word vast een erg gezellige winterse quilt en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Beth zei

Can't wait to see your further work. I am also doing an abstract flannel piece.

José zei

Echte alles eter. Met de hand, machine, experimenteel. Ook een alleskunner dus.