vrijdag 15 maart 2013

Drimarene-K en Procion-MX

Hier dan het complete palet aan Drimarene-K kleuren:


Vol en diep, ik ben blij met deze aanvulling op het assortiment.
Niet alleen lost het makkelijk op (muv. de magenta maar dat is een bekend probleem voor deze kleur), er is minder spoelen nodig en de kleuren zijn verzadigd, ook bij zwart en rood (geen dubbele hoeveelheden nodig).
Een deel is in ronde korrelvorm, een deel in groffe korrelvorm, en voor alle kleuren geldt dat het poeder niet stuift en dat is erg prettig in een leefomgeving.

Voor het gemak, hier nog een tabel met wat in Nederland onder welke naam verkrijgbaar is. Zijdelings, Hawar en Trapsuutjies verkopen ook Procion MX onder de originele namen.

Zo experiment afgerond. Nu ga ik me eens concentreren op de 7 stappen gradaties van Katie PM voor de masterclass want ook die datum (10/11 mei) komt alweer dichterbij en ik wil natuurlijk graag zelf de gradaties verven.

6 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Geweldig zo'n schema. Ik zag ook dat je in de volgende Quilt en Zo komt. Ben heel benieuwd.

Liesbeth Wessels zei

Geweldig dit kleine naslagwerk. groeten van liesbeth

Hannie de Beer zei

Een heel mooi overzicht van deze verf! Dank je voor alle info en moeite.

marjolijn zei

Ook weer een lust voor het oog! Dit is zeker een aanwinst.

José zei

O, wat móói en wat een rijk bezit en heerlijk dat je zo alles deelt.

Beth zei

You chart reminds me of the "tidiness" you refereed to on the FIRE blog! Nice color