zaterdag 12 januari 2013

Staalkaart en quilten

Ik kan het verven niet laten, hier nog weer een staalkaart, van roze Red MX-8B naar warm rood Red MX-B (oke vooruit nog een keer de fancy namen dan, van Roze toermalijn naar Rode Jaspis).
Hoe verwarrend die namen zijn blijkt wel uit het feit dat er ook een Jaspis is, en dat is dan een mixkleur en oranje...


Mooi he? Zal zien of ik ze nog weer op 25 staalkaarten krijg, dan heeft iedereen er wat aan. Ben eigenlijk van plan hier ook weer een achtergrond van te quilten, dit keer met een half ronde vorm in een vierkant. En dan een roos erop als lijntekening. Of zoiets, kan nog alle kanten op ;-).

Het quilten van de verticaal geverfde lap gaat voorspoedig, valt mee hoor Marrie-Jette, in het begin wel even opletten dat je de stiksels goed verdeeld over de hele lap en dan later inwerken. Ik ben er helemaal verliefd op:



Het lijkt me een prachtige basis om de kraaltechnieken van het Fireblog van deze maand op uit te gaan proberen!

4 opmerkingen:

Aart zei

Mooie kleuren Nienke. Er zit zoveel nuance in de linker helft, van roze naar licht oranje. Ik ben benieuwd hoe je quiltje eruit komt te zien.
http://quiltaart.blogspot.nl

Marrie-jette zei

Kan ik me voorstellen!het is mooi warm van kleur.

Hannie de Beer zei

Geweldig deze kleuren serie! En het is weer een verrassing hoe je quiltje gaat worden?

marjolijn zei

Heerlijk, ik word hier weer helemaal warm van.