zaterdag 17 december 2011

Viltlapje 2 onder de naaimachine

Het tweede lapje was heel dun gevilt, zodanig dat er grote open ruimtes waren. Daarom een mooie kleur gezocht die er doorheen kon ´schijnen´.



Dit was ook wel erg leuk om door te quilten, ook al was het gewoon in zwart, het voegt echt iets toe. En zo ziet het er als boekomslag om een ordner heen uit:


PS. Als er mensen zijn die problemen hebben met foto´s in het vernieuwde Blogger, foto invoegen, dan erop klikken en dan verschijnt een balk waarin je kunt aangeven in welk formaat je de foto wilt tonen:


 En je kunt binnen je instellingen nu kiezen of je foto´s openen in een nieuw fotoboek waarbij alle foto´s uit het blogbericht verschijnen of op de ´oude´ manier. Als referentie, bij mij staat ingesteld de nieuwe manier. Ik ben er nog niet uit of ik die ´lichtbak´ wel zo prettig vind, het inladen duurt vaak lang en ik heb moeite om het kruisje rechtsboven in de zwarte achtergrond te vinden om weer uit de lichtbak te gaan, terug naar het bericht.



En vandaag ga ik maar eens lekker verder met lapje no. 3, nog een viltlap met van alles wat erin.



Die vind ik een beetje saai, dus die wil ik gaan versnijden op de Ricky Tims Convergence manier en dan weer vast punchen op een zwarte lap. Als ik het er nooit meer over heb, is het niet gelukt....;-).

7 opmerkingen:

christina zei

dat vind ik een goeie: 'als ik het er nooit meer over heb is het niet gelukt'. Grapjas. Dat kun je wel stellen maar jou kennede laat je ook zien wat niet ging zoals je had gehoopt. En juist dat geeft een meerwaarde.

Aart zei

Ik ben het geheel eens met Christina, juist als iets mislukt kan het nog wel waarde hebben. Natuurlijk willen we dat zien, het gaat bij ons ook niet altijd goed. Dat is nu juist de charme! Ik heb dit ook nog op mijn programma staan, maar ben eerst bezig met kerstkaarten.
http://quiltaart.blogspot.com

Liesbeth Wessels zei

Het eerste werk vind ik schitterend en daarom zal het tweede best wel iets worden. we wachten af. groeten van liesbeth

Hannie de Beer zei

Weer geweldig! Geeft weer een heel ander beeld doordat je er een ander kleurtje onder legt. Ook de veelkleurige is erg apart!

Wat de nieuwe manier van bloggen betreft Houd ik me maar even bij mijn eigen methode.Ook aangepast,een poosje geleden.Wat gemakkelijker voor mij en het gaat prima. Tot nu toe?

vilterietje zei

WOWZER!!!!!!:)
geniet van je naaimachineviltlapjeszondag!!!!

Joke Hardenbol zei

Bij mij was het vanzelf op een gegeven moment veranderd. Ik heb niets gedaan, maar als je nu op een foto klikt krijg je een zwart scherm en alle foto's van die post. Ik ging ervan uit dat dit standaard geworden was en vroeg me al af waarom het niet bij iedereen zo was.

Groet,
Joke

Suus zei

Mooie boekomslag Nienke, wat schijnt de ondergrond kleur er mooi door. Ach en je volgende project word vast ook leuk, in ieder geval leuk om mee te experimenteren. Ik dacht eigenlijk ook dat blogger automatisch met het schermpje kwam.