zondag 11 december 2011

Vilt onder de naaimachien

In de kerstvakantie wil ik aan een groot stuk gaan werken en dus wil ik voor die tijd al het ´huiswerk´ af hebben. Zo ligt er nog een keltische knoop, een stalenboek voor punchen en ik heb de Artquilt Groep Oost beloofd volgende keer met een paar affo´s te komen van de lapjes die we gevilt (6 weken geleden) en getransferverfd (2 weken geleden)hebben.

Eerst maar eens met de viltlapjes aan de slag. Ik had al een paar jaar een tas in huis waarvan de klep nog iets nodig had. Heel eerlijk ben ik te lui om een tas compleet met binnenwerk in elkaar te naaien, dus dit is de snelste oplossing, een mooie buitenkant eroverheen stikken ;-).

Ik ben puur op het gevoel afgegegaan, lijnen gevolgd die al in het viltwerk zaten, en vlakken gevuld met lijnwerk wat in me op kwam. Dat was heel erg leuk werken en ik was blij dat ik het vrij machinaal quilten nu beheers:





Ik heb de smaak te pakken, dus gauw verder met lapje no. 2, een ordneromslag (voor die punchproefjes...:-).

17 opmerkingen:

Ineke zei

Oooooh....wat is dat mooi!!!!!!!
Heb je organza gebruikt als ondergrond?

Nienke zei

Nee, het is geverfde chiffon zijde. Het is nl. een natgevild lapje en wol op zijde hecht goed, in tegenstelling tot (synthetisch) organza waar de wol vanaf ´glijdt´.
Echte Metaalorganza daarentegen, heeft zijde als ketting... dat is wel heel leuk bij natvilten...!

Liesbeth Wessels zei

Prachtig, je bent weer heerlijk bezig. groeten van liesbeth

Christel Sins-Camp zei

Eerst een schitterende sjaal; nu weer een mooie tas! Goed bezig...
Natvilten is zo leuk. Ik heb in het voorjaar op de handwerkbeurs een lapje genatvilt en dat ben ik (als stopwerkje in de vakantie) met de hand aan 't quilten.

marjolijn zei

Geweldig, wat een ijver weer. Ik miste je al, maar nu snap ik waar je zo druk mee was. En toch wel slim om een kant-en-klare tas te nemen. Scheelt een boel (denk)werk.
gr. Marjolijn

vilterietje zei

waaaaaaaaaaaauw, wat een bijzondere tas, daar kan ik zomaar een beetje jaloers op worden:)

Hannie de Beer zei

Helemaal super die tas! En ook een grandioos idee om een kant en klare tas te nemen!Je brengt me weer op ideetjes!

Beth zei

EVERYTHING is so yummy. I love it all.

Aart zei

Erg mooi, wat een structuur!
http://quiltaart.blogspot.com

Anoniem zei

wat prachtig nu weer. gr annemieke

Sonja Thalen zei

Wouw die is mooi geworden.

janneke zei

Niet te veel maken Nienke! Anders hebben wij straks zo weinig om te laten zien!
Heb je nog iets onder en of tussen die vilt lap gedaan?
Naait best goed, he? Natuurlijke materialen werken gewoon fijn.

christina zei

Dit ziet er weer schitterend uit. En ook het kleurgebruik is prachtig. En dan de kerstvakantie. Met de top 2000 natuurlljk als arbeidsvitaminen! Dan moet het wel mooi worden wat je wilt maken.

Suus zei

Nou wat een goed idee zeg om een gebruikte tas te veranderen, hij is prachtig een plaatje. Mooi doorgestikt.

Marrie-jette zei

OHHh wat een mooie tas....Doet me denken aan die ander tas....je weet wel die paarse...Ik ga er binnenkort zeker mee aan de gang.

Anoniem zei

Mens wat ben jij toch lekker bezig. Leuke projecten, stuk voor stuk!

Judy zei

Oh, I love what you are doing here!

xo