donderdag 17 juni 2010

Koffiedik kijken














Ik scharrel ook graag in de kringloopwinkel, en vond daar laatst een ouderwetse koffiezetter die zo hip was in de jaren 80, van Bodum, waarbij je zelf je koffieprut naar beneden moest duwen nadat de koffie getrokken was, voor 0,50 cent. Leek me ook een leuk experiment om mee te gaan verven.


2 kopjes soda/zoutoplossing, en 20 ml. verf Lapis Lazulli (90% Turquoise, 10% Robijn), leverde na een week deze lap op (lap opgefrommeld erin geperst):


In het restant opnieuw een lapje, dit keer in een wrong gedraaid gaf dit resultaat:


En een derde keer, weer een in een strakke wrong gedraaid lapje, kwam dit er nog uit:


In de opvolgende verfbaden niks toegevoegd, alleen het restant van de vorige sessie laten zitten in de koffiepot. En met de koffieprut-duwer lekker flink aan kunnen stampen natuurlijk en de stof klem gezet. Ik vind het een klein wondertje. Ik denk dat vooral de Turquoise erg veel verfkracht bezit, dat heb ik al vaker gemerkt. Nu wachten we op de vierde ´persing´, het lijkt wel olijfolie.

2 opmerkingen:

chrisitna zei

toen ik dit begon te lezen dacht ik: het zal toch niet zo zijn dat ze nu ook al met koffie gaat verven? Maar gelukkig, zo gek is het nog niet. En de lappen zijn weer prachtig.

Nienke zei

Kan geloof ik wel hoor, net als met theezakjes maar ja, bij mij komt er dan altijd zo´n sneue gevlekte lap uit ipv. een spetterend resultaat. Ik hou het maar bij echte verf ;-).